Czego nie dodawać na Facebooka?

Czy na Facebooka można wrzucać wszystko? Czy jest treść, której nie powinno się tam publikować? Wiedza o tym, jakiego contentu Facebook “nie lubi” to niezwykle przydatna wiedza. Dowiedz się, jak nie denerwować algorytmu.

Jakie podejście ma Facebook do treści?

Jak wyjaśnia sam Facebook:

“Nasze wytyczne dystrybucji treści określają rodzaje treści, które otrzymują zmniejszoną dystrybucję na News Feed. Nasze środki zmniejszające problematyczne treści w News Feed są oparte na naszym zobowiązaniu do wartości reagowania na bezpośrednie opinie ludzi, zachęcania wydawców do inwestowania w wysokiej jakości treści i tworzenia bezpieczniejszej społeczności.”

(Oryginał dostępny tutaj: Rodzaje treści, które Facebook ogranicza. „Our content distribution guidelines outline some of the types of content that receive reduced distribution in News Feed. Our enforcements to reduce problematic content in News Feed are rooted in our commitment to the values of responding to people’s direct feedback, incentivising publishers to invest in high-quality content and fostering a safer community.”)

Na jakie treści musimy uważać na Facebooku?

To nie jest tajna marketingowa wiedza! Zobacz, za jakie treści możemy odpokutować niższym zasięgiem:

  1. Farmy reklam – posty zawierające linki do stron wypełnionych reklamami, zaprojektowane wyłącznie w celu zwiększenia liczby odwiedzin.
  2. Clickbaity – wprowadzające w błąd posty mające na celu przyciąganie kliknięć.
  3. Komentarze, które prawdopodobnie zostaną zgłoszone lub ukryte — komentarze, które według przewidywań Facebooka ludzie prawdopodobnie ukryją lub zgłoszą na podstawie wcześniejszych informacji
  4. Tzw. engagment bates — posty, które wyraźnie proszą o zaangażowanie (np. udostępnienia, komentarze, polubienia) w celach innych niż konkretne wezwanie do działania.
  5. Linki do podejrzanych domen — są to domeny, które ukrywają miejsce docelowe, ukrywając nazwę strony docelowej lub adres internetowy, starając się ominąć procesy recenzji Facebooka
  6. Linki do witryn żądających niepotrzebnych danych użytkownika — obejmuje to witryny, które przed wyświetleniem treści proszą o podanie danych osobowych
  7. Niska jakość przeglądania — strony internetowe z błędami lub słabe wyświetlanie na urządzeniach mobilnych
  8. Komentarze niskiej jakości – system Facebooka obniży jakość komentarzy, które nie zawierają słów (tj. tylko tag nazwy użytkownika) i/lub wycina i wkleja bloki tekstowe
  9. Wydarzenia niskiej jakości – Facebook zmniejszy zasięg list wydarzeń, które są niekompletne lub pochodzą ze stron, które wykazują oznaki nieautentycznego zachowania
  10. Filmy o niskiej jakości – filmy publikowane jako „transmisje na żywo”, które Facebook przewiduje jako statyczne, animowane, zapętlone, zawierające tylko ankiety lub wstępnie nagrane, a także statyczne obrazy przesyłane jako „wideo” bez dynamicznego dźwięku
  11. Strony, które według prognoz są spamem — Strony, które według Facebooka mogą zawierać złośliwe oprogramowanie i/lub oszustwa związane z wyłudzaniem informacji
  12. Sensacyjne treści zdrowotne i komercyjne posty na temat zdrowia – w tym twierdzenia o „cudownych lekarstwach” i posty próbujące sprzedawać produkty lub usługi na podstawie oświadczeń zdrowotnych

Czy trzeba być czujnym?

Spokojnie, jeśli nie masz złych zamiarów, to w dużej mierze nic Ci nie grozi. Uważaj do jakich stron linkujesz – sprawdzaj ich jakość. Bądź na bieżąco ze zmianami, jakie wprowadza Facebook, to pomoże analityce na Twoich social mediach.

Więcej o zasadach, jakie obowiązują w Meta przeczytasz w ich Centrum transparentności.

Anna Ledwoń-Blacha

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz także
Efektywna współpraca na linii agencja – klient
8.08.2022

Efektywna współpraca na linii agencja – klient

Marzenie “każdego” marketera. Kreatywna kampania, która zgarnie wszystkie najważniejsze nagrody, podbije serca internautów czy też odbiorców offline, a przy okazji zapadnie w pamięć wszystkich i będzie pokazywana na co drugiej branżowej konferencji.

Brak kobiet na marketingowych scenach?
12.10.2022

Brak kobiet na marketingowych scenach?

Problem braku specjalistek (marketerek) w mediach czy na marketingowych i biznesowych scenach poruszany jest od dawna. I co ważne: od jakiegoś czasu dyskurs nabiera rozpędu i doczekaliśmy się zmian.

Employer branding, czyli co ma HR do marketingu
26.07.2023

Employer branding, czyli co ma HR do marketingu

Ostatnimi czasy, zwracam uwagę na nasilające się zainteresowanie kwestią Employer Brandingu. Pracuję przy strategii serwisu rekrutacyjnego, a w agencji obsługujemy coraz więcej tematów z zakresu Employer Brandingu.

Lubię rozmawiać. Dużo. I na temat. ŚMIAŁO!

ZOBACZ MNIE NA INSTA