Czego nie dodawa膰 na Facebooka?

Czy na Facebooka mo偶na wrzuca膰 wszystko? Czy jest tre艣膰, kt贸rej nie powinno si臋 tam publikowa膰? Wiedza o tym, jakiego contentu Facebook “nie lubi” to niezwykle przydatna wiedza. Dowiedz si臋, jak nie denerwowa膰 algorytmu.

Jakie podej艣cie ma Facebook do tre艣ci?

Jak wyja艣nia sam Facebook:

“Nasze wytyczne dystrybucji tre艣ci okre艣laj膮 rodzaje tre艣ci, kt贸re otrzymuj膮 zmniejszon膮 dystrybucj臋 na News Feed. Nasze 艣rodki zmniejszaj膮ce problematyczne tre艣ci w News Feed s膮 oparte na naszym zobowi膮zaniu do warto艣ci reagowania na bezpo艣rednie opinie ludzi, zach臋cania wydawc贸w do inwestowania w wysokiej jako艣ci tre艣ci i tworzenia bezpieczniejszej spo艂eczno艣ci.”

(Orygina艂 dost臋pny tutaj: Rodzaje tre艣ci, kt贸re Facebook ogranicza. 鈥Our content distribution guidelines outline some of the types of content that receive reduced distribution in News Feed. Our enforcements to reduce problematic content in News Feed are rooted in our commitment to the values of responding to people鈥檚 direct feedback, incentivising publishers to invest in high-quality content and fostering a safer community.鈥)

Na jakie tre艣ci musimy uwa偶a膰 na Facebooku?

To nie jest tajna marketingowa wiedza! Zobacz, za jakie tre艣ci mo偶emy odpokutowa膰 ni偶szym zasi臋giem:

  1. Farmy reklam 鈥 posty zawieraj膮ce linki do stron wype艂nionych reklamami, zaprojektowane wy艂膮cznie w celu zwi臋kszenia liczby odwiedzin.
  2. Clickbaity 鈥 wprowadzaj膮ce w b艂膮d posty maj膮ce na celu przyci膮ganie klikni臋膰.
  3. Komentarze, kt贸re prawdopodobnie zostan膮 zg艂oszone lub ukryte 鈥 komentarze, kt贸re wed艂ug przewidywa艅 Facebooka ludzie prawdopodobnie ukryj膮 lub zg艂osz膮 na podstawie wcze艣niejszych informacji
  4. Tzw. engagment bates 鈥 posty, kt贸re wyra藕nie prosz膮 o zaanga偶owanie (np. udost臋pnienia, komentarze, polubienia) w celach innych ni偶 konkretne wezwanie do dzia艂ania.
  5. Linki do podejrzanych domen 鈥 s膮 to domeny, kt贸re ukrywaj膮 miejsce docelowe, ukrywaj膮c nazw臋 strony docelowej lub adres internetowy, staraj膮c si臋 omin膮膰 procesy recenzji Facebooka
  6. Linki do witryn 偶膮daj膮cych niepotrzebnych danych u偶ytkownika 鈥 obejmuje to witryny, kt贸re przed wy艣wietleniem tre艣ci prosz膮 o podanie danych osobowych
  7. Niska jako艣膰 przegl膮dania 鈥 strony internetowe z b艂臋dami lub s艂abe wy艣wietlanie na urz膮dzeniach mobilnych
  8. Komentarze niskiej jako艣ci 鈥 system Facebooka obni偶y jako艣膰 komentarzy, kt贸re nie zawieraj膮 s艂贸w (tj. tylko tag nazwy u偶ytkownika) i/lub wycina i wkleja bloki tekstowe
  9. Wydarzenia niskiej jako艣ci 鈥 Facebook zmniejszy zasi臋g list wydarze艅, kt贸re s膮 niekompletne lub pochodz膮 ze stron, kt贸re wykazuj膮 oznaki nieautentycznego zachowania
  10. Filmy o niskiej jako艣ci 鈥 filmy publikowane jako 鈥瀟ransmisje na 偶ywo鈥, kt贸re Facebook przewiduje jako statyczne, animowane, zap臋tlone, zawieraj膮ce tylko ankiety lub wst臋pnie nagrane, a tak偶e statyczne obrazy przesy艂ane jako 鈥瀢ideo鈥 bez dynamicznego d藕wi臋ku
  11. Strony, kt贸re wed艂ug prognoz s膮 spamem 鈥 Strony, kt贸re wed艂ug Facebooka mog膮 zawiera膰 z艂o艣liwe oprogramowanie i/lub oszustwa zwi膮zane z wy艂udzaniem informacji
  12. Sensacyjne tre艣ci zdrowotne i komercyjne posty na temat zdrowia 鈥 w tym twierdzenia o 鈥瀋udownych lekarstwach鈥 i posty pr贸buj膮ce sprzedawa膰 produkty lub us艂ugi na podstawie o艣wiadcze艅 zdrowotnych

Czy trzeba by膰 czujnym?

Spokojnie, je艣li nie masz z艂ych zamiar贸w, to w du偶ej mierze nic Ci nie grozi. Uwa偶aj do jakich stron linkujesz – sprawdzaj ich jako艣膰.聽B膮d藕 na bie偶膮co ze zmianami, jakie wprowadza Facebook, to pomo偶e analityce na Twoich social mediach.

Wi臋cej o zasadach, jakie obowi膮zuj膮 w Meta przeczytasz w ich Centrum transparentno艣ci.

Anna Ledwo艅 Blacha

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola s膮 oznaczone *

Zobacz tak偶e
Nazwa Twojej marki krok po kroku [NAMING]
8.08.2022

Nazwa Twojej marki krok po kroku [NAMING]

Pierwsza rzecz, do kt贸rej siadamy tworz膮c mark臋 i otwieraj膮c biznes, to cz臋sto wymy艣lenie nazwy dla firmy. Czy to dobra droga? Nie do ko艅ca. About Latest Posts Anna Ledwo艅-BlachaCo-founder & Creative Director w agencji More Bananas oraz co-founder i g艂贸wna organizatorka CRASH Mondays.

Content efemeryczny bez tajemnic
8.08.2022

Content efemeryczny bez tajemnic

O contencie efemerycznym napisa艂a chyba ka偶da szanuj膮ca si臋 gazeta o marketingu, a termin przynajmniej raz w swoim 偶yciu u偶y艂 鈥渒a偶dy marketer鈥.

Lubi臋 rozmawia膰. Du偶o. I na temat. 艢MIA艁O!

ZOBACZ MNIE NA INSTA