Czy generator tekstu AI to dobry pomysł?

Stworzenie angażujących treści cyfrowych jest jednym z kluczowych wyzwań, które stoją przed marketerami w dzisiejszych czasach. Wiele firm zwraca się ku technologii sztucznej inteligencji (AI), aby uprościć ten proces. Ale czy AI może w pełni zastąpić człowieka, czy raczej jest dodatkowym narzędziem? I jakie czynniki są istotne przy tworzeniu treści na social media? Oto kilka sugestii.

Czy potrzebny jest mi generator tekstu AI?

Najpierw zastanów się, do czego dokładnie chcesz zastosować AI, jaki jest Twój cel i jak można zoptymalizować swoje działania. Dwa cytaty są tu szczególnie istotne:

„Jeśli uważasz, że technologia rozwiąże twoje problemy, nie rozumiesz ani technologii, ani swoich problemów.” Laurie Anderson;

„Sztuczna inteligencja jest ważna, ale prawdziwa inteligencja też ma swoje miejsce” parafraza cytatu Krystyny Jandy.

Następnie poznaj dostępne narzędzia i wybierz te, które będą skutecznie rozwiązywały Twoje problemy i zbliżały do celu.

AI może Ci pomóc nie tylko w tworzeniu treści, ale także w innych obszarach, takich jak:

  • Poprawa wydajności
  • Tworzenie prototypów
  • Generowanie pomysłów i moodboardów.

Osobiście jestem sceptyczna co do komercyjnego wykorzystania i publikowania w social media treści wygenerowanych przez narzędzia do tworzenia grafik, np. Midjourney, ale w przypadku powyższych punktów, takie narzędzia sprawdzają się doskonale.

Content od AI niesie za sobą ryzyko

Użycie narzędzi opartych na AI do tworzenia treści wiąże się również z pewnymi ryzykami, takimi jak:

  • Nadmierne optymalizowanie. Jeżeli uczenie i poprawianie AI zajmuje Ci więcej czasu niż wykonywanie zadania, warto z tego zrezygnować.
  • Czasami wątpliwa wiarygodność. AI czasem generuje tekst, który nie ma sensu w danym kontekście.
  • Zastępowanie ludzi. Chociaż na razie nie jest to widoczne w treściach social media, jest to zauważalne w pracy copywritera czy pisania artykułów SEO.

Co do prawnej strony generatorów treści AI, sytuacja jest nadal niejasna. W związku z tym istnieje ryzyko podszywania się i oszustw. Kluczowe powinny być dla Ciebie indywidualne warunki użytkowania poszczególnych narzędzi.

Prawdopodobnie niedługo pojawią się unijne regulacje dotyczące AI, które mogą wprowadzić:

  1. Obowiązek oznaczania treści wygenerowanych przez sztuczną inteligencję
  2. Tworzenie narzędzi do sprawdzania treści
  3. Obowiązek dla twórców systemów AI do ujawniania treści i danych używanych do szkolenia narzędzi
  4. Wymogi dotyczące transparentności.

Jak korzystać z generatorów treści AI?

  1. Nie musisz znać ich wszystkich — to tylko spowoduje zamieszanie w Twojej głowie i przebodźcowanie.
  2. Znalazłeś_aś rozwiązanie na swój problem? Skup się na nim.
  3. Zapisuj pomysły i prompty na później.
  4. Posiadaj zdefiniowany ton komunikacji, informacje o firmie, opis osoby czy grupy docelowej
  5. Korzystaj z gotowych propozycji promptów. Te znajdziesz np. w darmowej wyszukiwarce FlowGPT.
  6. Sprawdź też wtyczkę Harpa.ai, która posiada setki predefiniowanych propozycji, umożliwiając Ci między innymi szybkie podsumowanie tekstów internetowych na posty, research czy generowanie tekstu na podstawie filmu z YouTube — pod warunkiem że posiada napisy. Używaj narzędzi do recyklingu treści i przepisywania (własnych!) treści na nowo.

Pamiętaj o strukturze tworzenia propozycji dla AI: najpierw podaj wszystkie potrzebne informacje i kontekst. Opcjonalnie dodaj przykłady. Zdefiniuj cel, czyli zadanie dla AI. Następnie pracuj iteracyjnie i ulepszaj. Chyba że to zagraża Twojej efektywności pracy.

Anna Ledwoń-Blacha

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz także
AI w pigułce. Narzędzia AI.
9.02.2023

AI w pigułce. Narzędzia AI.

Niezaprzeczalnie temat sztucznej inteligencji “rozgrzewa nasze komputery.” Czy AI to trend? Sama jako taka wg mnie nie jest trendem, wszakże istnieje od ponad 70 lat, ale jej wykorzystywanie w content marketingu, tworzeniu tekstów, grafik, zdjęć, kodu – tak.

O wyznaczaniu celów i KPI w Social Media
15.02.2023

O wyznaczaniu celów i KPI w Social Media

Musiałam wybrać temat na konferencję marketingową. Dość dużą. Zapytałam znajomych, Klientów, współpracowników – jaki temat? Zaproponowałam trzy, w tym jeden oparty na wyznaczani celów i KPI. Feedback? “Nuda, to się nie sprzeda, to nie jest sexy”.

Jak budować społeczność wokół marki?
21.03.2023

Jak budować społeczność wokół marki?

Komunikacja z odbiorcami diametralnie zmieniała się na przestrzeni lat, a raczej dekad. Od monologu przez dialog po trialog — wielopłaszczyznowe dyskusje pomiędzy internetowymi społecznościami, do których marka może dołączyć.

Lubię rozmawiać. Dużo. I na temat. ŚMIAŁO!

ZOBACZ MNIE NA INSTA