Jak prowadzić konto na Twitter? Jak pisać posty?

Odkryj skuteczne sposoby prowadzenia konta na Twitterze i zbuduj mocną obecność w tym dynamicznym medium społecznościowym. Dowiedz się, jak precyzyjnie określić grupy docelowe i stworzyć listy zainteresowań, które pozwolą ci być na bieżąco z odbiorcami i pulsującymi trendami w branży.

Po co mieć konto na Twitterze?

Aktualnie z Twittera w Polsce korzysta około 6 milionów osób — jest to całkiem spore grono, o które warto zadbać.

Użytkownicy Twittera są aktywni, zainteresowani aktualnościami, komunikatywni i często angażujący się w rozmowy. Dlatego Twitter to dobre miejsce do stworzenia User Generated Content. Ponadto nowi konsumenci mogą Cię poznać, a osoby, które znają Twoją markę, mogą wiedzieć, co się u Ciebie dzieje.

Konto na Twitterze to świetny sposób na to, aby:

  • być na bieżąco ze swoimi grupami odbiorców (po to warto je na początku sklasyfikować),
  • wiedzieć, co w trawie piszczy, trzymać rękę na pulsie w swojej branży,
  • budować społeczność i relację,
  • komunikować się szybko ze swoimi odbiorcami.

Sposoby prowadzenia konta na Twitterze

Grupa docelowa

Jak każde medium społecznościowe i to wymaga od nas zbudowania strategii obecności oraz taktyki prowadzenia działań. Oczywiście przy określeniu grupy docelowej w tym medium.

W przypadku grup docelowych na Twitterze warto podzielić je na takie kategorie jak:

  • klienci,
  • potencjalni klienci,
  • konkurencja,
  • dziennikarze i influencerzy,
  • konkurencja,
  • interesariusze i partnerzy
  • eksperci branżowi.

Twórz tablice potencjalnych Klientów (przydadzą się w pozyskiwaniu leadów), istniejących Klientów (utrzymywanie relacji), influencerów i dziennikarzy (daj o sobie znać), czy obecnych Klientów (utrzymanie relacji). Przydadzą nam się one w tworzeniu tzw. list zainteresowań na Twitterze. Same listy mogą być prywatne (nikt ich nie zobaczy) bądź publiczne (dany profil dostaje powiadomienie o tym, że dodałeś go do konkretnej listy). Profil do listy możesz dodać z poziomu konkretnego tweeta, wchodząc na profil lub wyszukując go, tworząc, czy edytując listę.

Taktyki obecności

Jeżeli chodzi o strategię oprócz tradycyjnych celów opierających się na budowaniu świadomości czy sprzedaży, warto obrać jedną z taktyk obecności (nazewnictwo własne):

  1. Konto repostujące — praktycznie nie wrzucamy własnych treści. Jesteśmy kuratorami dobrego contentu, repostujemy treści branżowe od ekspertów. Agregujemy dobry content w danej tematyce.
  2. Konto konwersacyjne — również nie wrzucamy praktycznie własnych treści. Koncentrujemy się na rozmowie z odbiorcami (patrz, podział na grupy) oraz social listeningu. Znajdujemy odpowiednie dyskusje, dzięki monitoringowi sieci, bądź zaawansowanej wyszukiwarce na Twitterze. Tak swoje konto prowadzi między innymi CoffeeDeskPL.
  3. Konto postujące — koncentrujemy się na publikacji własnych treści zgodnych z celem naszego profilu oraz charakterem marki. Oczywiście równocześnie możemy, a wręcz powinniśmy prowadzić konwersację z innymi. Warto zwrócić uwagę, chociażby na konto NetflixPL.
  4. Biuro prasowe — koncentrujemy się na tym by w ekskluzywny i szybki sposób publikować w tym medium najświeższe newsy na temat naszej firmy, które dziennikarze szybko i prosto odnajdą czy zobaczą. Warto sprawdzić konto PKN_ORLEN czy PKPIntercity.
  5. Konto hybrydowe — łączy kilka bądź wszystkie z powyższych elementów. Świetnym przykładem jest tutaj marka YourKaya, która publikuje własny content, repostuje treści innych czy wchodzi w interakcję z wykorzystaniem social listeningu.

Jak tworzyć wpisy na Twitterze, aby budować zainteresowanie, skłaniać do interakcji i osiągać swoje cele?

Poniżej znajdziesz wytyczne, które na pewno pomogą Ci w codziennej pracy. Jednakże Twitter to bardzo żywe medium. Niejednokrotnie coś, co sprawdza się dziś, jutro już nie musi. Podobnie jest z profilami, coś, co działa na jednym, niekoniecznie zadziała na drugim.

  1. Publikuj regularnie. To może być nawet kilka wpisów dziennie. Utrzymuj stały kontakt z odbiorcami.
  2. Twitter to bardzo szybkie medium. I Ty powinieneś szybko reagować na trendy, nowości w branży czy newsy w Twojej firmie.
  3. Dawaj wartość. Ale pamiętaj! Dla każdego, to znaczy co innego. Wartością dla Twojej grupy docelowej na TT może być, chociażby humor.
  4. Staraj się publikować na TT ekskluzywne treści niedostępne w innych kanałach, bądź dostępne najpierw w tym medium.
  5. Wrzucaj wpisy krótkie i na temat. Nie musisz wykorzystywać wszystkich 280 znaków. Potraktuj swoje wpisy jak high concept pitch — zwięzłe przedstawienie idei.
  6. Koniecznie dodawaj CTA (wezwania do działania).
  7. Nie bój się emoji. Nawet całe wpisy mogą być z nich złożone.
  8. Baw się formą swoich wpisów.
  9. Zadawaj pytania, im prostsze, tym lepsze.
  10. Twoje wpisy mogą być mocno “generyczne”. Wpisy na zasadzie #porannazmiana bądź piątek, piąteczek, piątuniu na Twitterze obecnie przeżywają renesans.

Hasztagi na Twitterze

Oczywiście Twitter, to również hasztagi. Wszakże to właśnie w tym medium w 2007 roku po raz pierwszy w digitalu opublikowany został hasztag. Jednakże nie działają one do końca tak jak w znanym nam Instagramie lub TikToku.

Hasztagi powinniśmy dodawać “tylko wtedy”, kiedy łączymy nasz tweet z jakąś szerszą rozmową, wydarzeniem, trendem lub ruchem. To trochę jakbyś prowadził konwersację na żywo, do której podchodzi trzecia osoba. Hasztag mówi, jak gdyby “O cześć, my sobie tutaj rozmawiamy o…”.

Po wysłaniu tweeta hasztagi stają się klikalnymi linkami, które przenoszą nas do sekcji wszystkich wpisów oraz popularnych publikacji z danym hasztagiem.

Zatem lepiej nie używać więcej, niż dwóch oraz we wpisach z linkami, przekierowującymi na Twoją stronę www.

Wykorzystywane hasztagi możesz podzielić na te firmowe związane z Twoją marką, powiązane z jakimś wydarzeniem albo trendem, mogą również służyć jako kategoryzacja treści, bądź wskazywać na lokalizację. Jedną z lepszych wyszukiwarek hasztagów na TT jest Hashtagify.

Anna Ledwoń-Blacha

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz także
Rok nauki, wiedzy i procesów
30.11.2022

Rok nauki, wiedzy i procesów

Podsumowanie roku zawsze mnie przerażało. Jako przedsiębiorczyni czułam się zobligowana dołączyć do tego grona osób, które swój biznes w ten sposób podsumowują. Nieważne: chcę czy nie. Oczywiście to były tylko moje przekonania. I wpływ Social Media.

AR, VR I AR w marketingu i e-commerce
15.09.2022

AR, VR I AR w marketingu i e-commerce

Myśląc o nowoczesnych technologiach do głowy przychodzą nam seriale i filmy science – fiction. Player One, Ex-Machina czy Matrix. Czy słusznie? Z jednej strony jak najbardziej! Wszakże to science fiction właśnie świetnie opowiada o technologiach i przyszłości.

Lubię rozmawiać. Dużo. I na temat. ŚMIAŁO!

ZOBACZ MNIE NA INSTA