Jak weryfikowa膰 marketingowe trendy?

Ko艅c贸wka i pocz膮tek roku, to okres wzmo偶onej aktywno艣ci, je偶eli chodzi o trendy. W jaki spos贸b z setek opracowa艅, podsumowa艅 i list wybra膰 rzeczywi艣cie te najbardziej warto艣ciowe informacje i przewidywania?

My艣l w d艂u偶szej perspektywie

Zapisuj trendy i 藕r贸d艂a, kt贸re je poda艂y (media, portale, eksperci), a nast臋pnie wracaj do tych opracowa艅 za rok. Zweryfikuj, kto mia艂 najwi臋ksz膮 czy te偶 najlepsz膮 trafno艣膰. W kolejnych latach si臋gaj g艂贸wnie w艂a艣nie po te opracowania i materia艂y na temat przewidywania przysz艂o艣ci w marketingu. Ja sama zapraszam Ci臋 do takiej weryfikacji podczas webinaru, kt贸ry organizuj臋.

Zadaj sobie kilka bardzo wa偶nych pyta艅

  1. Kto przewiduje trendy? Czy ta osoba w og贸le jest podpisana pod wypowiedzi膮 czy ca艂ym artyku艂em? Je偶eli nie, nie ufaj temu, co tam znajdziesz. Dodatkowo sprawd藕 dan膮 osob臋 pod k膮tem tego jakie s膮 jej do艣wiadczenia z forecastingiem i foresightem, a jednocze艣nie czy dziedzina w kt贸rej przewiduje trendy jest powi膮zana z jej ekspertyz膮 czy codziennymi zadaniami zawodowymi i do艣wiadczeniem.
  2. Na jakiej podstawie? Czy opisany trendy wynika z obserwacji, danych, zbioru opracowa艅 innych ekspert贸w, z megatrend贸w? Jak dana osoba czy firma wyci膮gn臋艂a wnioski na temat trend贸w? Czy to tylko wr贸偶enie z fus贸w bez 偶adnych podstaw.
  3. 殴r贸d艂a, 藕r贸d艂a, 藕r贸d艂a. Raport贸w zagranicznych, statystyk, zagranicznych artyku艂贸w, raport贸w czy opracowa艅. Docieraj do tego, co by艂o pierwsze: jajko czy kura.
  4. Czy to na pewno trend? A mo偶e jednak jedynie mrzonka, hype, chwilowa moda czy anomalia? Czy dane zjawisko ma wszystkie elementy trendu?

Trendy wyrastaj膮 jako innowacje odpowiadaj膮ce na g艂臋bokie ludzkie potrzeby, zaspokajane w nowy, niespotykany dotychczas spos贸b.

5. Finalnie – czy to trend, kt贸ry mo偶esz wykorzysta膰. Czy jest z Twojego punktu widzenia istotny biznesowo i powi膮zany z Twoj膮 grup膮 docelow膮? Jak mo偶esz wykorzysta膰 go w swoim biznesie i marketingu?

“Trendy wyrastaj膮 jako innowacje odpowiadaj膮ce na g艂臋bokie ludzkie potrzeby, zaspokajane w nowy, niespotykany dotychczas spos贸b.”

trend

A Ty? Jak jeszcze weryfikujesz trendy? Koniecznie wpadnij do grupy dyskusyjnej na FB T臋dy po trendy.

Anna Ledwo艅-Blacha

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola s膮 oznaczone *

Zobacz tak偶e
Czego nie dodawa膰 na Facebooka?
10.05.2023

Czego nie dodawa膰 na Facebooka?

Czy na Facebooka mo偶na wrzuca膰 wszystko? Czy jest tre艣膰, kt贸rej nie powinno si臋 tam publikowa膰? Wiedza o tym, jakiego contentu Facebook “nie lubi” to niezwykle przydatna wiedza. Dowiedz si臋, jak nie denerwowa膰 algorytmu.

Lubi臋 rozmawia膰. Du偶o. I na temat. 艢MIA艁O!

ZOBACZ MNIE NA INSTA