Jak weryfikować marketingowe trendy?

Końcówka i początek roku, to okres wzmożonej aktywności, jeżeli chodzi o trendy. W jaki sposób z setek opracowań, podsumowań i list wybrać rzeczywiście te najbardziej wartościowe informacje i przewidywania?

Myśl w dłuższej perspektywie

Zapisuj trendy i źródła, które je podały (media, portale, eksperci), a następnie wracaj do tych opracowań za rok. Zweryfikuj, kto miał największą czy też najlepszą trafność. W kolejnych latach sięgaj głównie właśnie po te opracowania i materiały na temat przewidywania przyszłości w marketingu. Ja sama zapraszam Cię do takiej weryfikacji podczas webinaru, który organizuję.

Zadaj sobie kilka bardzo ważnych pytań

  1. Kto przewiduje trendy? Czy ta osoba w ogóle jest podpisana pod wypowiedzią czy całym artykułem? Jeżeli nie, nie ufaj temu, co tam znajdziesz. Dodatkowo sprawdź daną osobę pod kątem tego jakie są jej doświadczenia z forecastingiem i foresightem, a jednocześnie czy dziedzina w której przewiduje trendy jest powiązana z jej ekspertyzą czy codziennymi zadaniami zawodowymi i doświadczeniem.
  2. Na jakiej podstawie? Czy opisany trendy wynika z obserwacji, danych, zbioru opracowań innych ekspertów, z megatrendów? Jak dana osoba czy firma wyciągnęła wnioski na temat trendów? Czy to tylko wróżenie z fusów bez żadnych podstaw.
  3. Źródła, źródła, źródła. Raportów zagranicznych, statystyk, zagranicznych artykułów, raportów czy opracowań. Docieraj do tego, co było pierwsze: jajko czy kura.
  4. Czy to na pewno trend? A może jednak jedynie mrzonka, hype, chwilowa moda czy anomalia? Czy dane zjawisko ma wszystkie elementy trendu?

Trendy wyrastają jako innowacje odpowiadające na głębokie ludzkie potrzeby, zaspokajane w nowy, niespotykany dotychczas sposób.

5. Finalnie – czy to trend, który możesz wykorzystać. Czy jest z Twojego punktu widzenia istotny biznesowo i powiązany z Twoją grupą docelową? Jak możesz wykorzystać go w swoim biznesie i marketingu?

“Trendy wyrastają jako innowacje odpowiadające na głębokie ludzkie potrzeby, zaspokajane w nowy, niespotykany dotychczas sposób.”

trend

A Ty? Jak jeszcze weryfikujesz trendy? Koniecznie wpadnij do grupy dyskusyjnej na FB Tędy po trendy.  

Zobacz także
AR, VR I AR w marketingu i e-commerce
15.09.2022

AR, VR I AR w marketingu i e-commerce

Myśląc o nowoczesnych technologiach do głowy przychodzą nam seriale i filmy science – fiction. Player One, Ex-Machina czy Matrix. Czy słusznie? Z jednej strony jak najbardziej! Wszakże to science fiction właśnie świetnie opowiada o technologiach i przyszłości.

Marketingowa wiedza – skąd ją brać?
8.08.2022

Marketingowa wiedza – skąd ją brać?

Zawód marketera może nigdy się nie znudzić. Pracujemy z różnymi markami, branżami, każdy dzień może być wyzwaniem. Z drugiej strony to również często nudne i powtarzalne rzeczy robione w excelu oraz niekończące się pozyskiwanie wiedzy.

Lubię rozmawiać. Dużo. I na temat. ŚMIAŁO!

ZOBACZ MNIE NA INSTA