Jak weryfikowa膰 marketingowe trendy?

Ko艅c贸wka i pocz膮tek roku, to okres wzmo偶onej aktywno艣ci, je偶eli chodzi o trendy. W jaki spos贸b z setek opracowa艅, podsumowa艅 i list wybra膰 rzeczywi艣cie te najbardziej warto艣ciowe informacje i przewidywania?

My艣l w d艂u偶szej perspektywie

Zapisuj trendy i 藕r贸d艂a, kt贸re je poda艂y (media, portale, eksperci), a nast臋pnie wracaj do tych opracowa艅 za rok. Zweryfikuj, kto mia艂 najwi臋ksz膮 czy te偶 najlepsz膮 trafno艣膰. W kolejnych latach si臋gaj g艂贸wnie w艂a艣nie po te opracowania i materia艂y na temat przewidywania przysz艂o艣ci w marketingu. Ja sama zapraszam Ci臋 do takiej weryfikacji podczas webinaru, kt贸ry organizuj臋.

Zadaj sobie kilka bardzo wa偶nych pyta艅

  1. Kto przewiduje trendy? Czy ta osoba w og贸le jest podpisana pod wypowiedzi膮 czy ca艂ym artyku艂em? Je偶eli nie, nie ufaj temu, co tam znajdziesz. Dodatkowo sprawd藕 dan膮 osob臋 pod k膮tem tego jakie s膮 jej do艣wiadczenia z forecastingiem i foresightem, a jednocze艣nie czy dziedzina w kt贸rej przewiduje trendy jest powi膮zana z jej ekspertyz膮 czy codziennymi zadaniami zawodowymi i do艣wiadczeniem.
  2. Na jakiej podstawie? Czy opisany trendy wynika z obserwacji, danych, zbioru opracowa艅 innych ekspert贸w, z megatrend贸w? Jak dana osoba czy firma wyci膮gn臋艂a wnioski na temat trend贸w? Czy to tylko wr贸偶enie z fus贸w bez 偶adnych podstaw.
  3. 殴r贸d艂a, 藕r贸d艂a, 藕r贸d艂a. Raport贸w zagranicznych, statystyk, zagranicznych artyku艂贸w, raport贸w czy opracowa艅. Docieraj do tego, co by艂o pierwsze: jajko czy kura.
  4. Czy to na pewno trend? A mo偶e jednak jedynie mrzonka, hype, chwilowa moda czy anomalia? Czy dane zjawisko ma wszystkie elementy trendu?

Trendy wyrastaj膮 jako innowacje odpowiadaj膮ce na g艂臋bokie ludzkie potrzeby, zaspokajane w nowy, niespotykany dotychczas spos贸b.

5. Finalnie – czy to trend, kt贸ry mo偶esz wykorzysta膰. Czy jest z Twojego punktu widzenia istotny biznesowo i powi膮zany z Twoj膮 grup膮 docelow膮? Jak mo偶esz wykorzysta膰 go w swoim biznesie i marketingu?

“Trendy wyrastaj膮 jako innowacje odpowiadaj膮ce na g艂臋bokie ludzkie potrzeby, zaspokajane w nowy, niespotykany dotychczas spos贸b.”

trend

A Ty? Jak jeszcze weryfikujesz trendy? Koniecznie wpadnij do grupy dyskusyjnej na FB T臋dy po trendy.

Anna Ledwo艅 Blacha

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola s膮 oznaczone *

Zobacz tak偶e
AI w pigu艂ce. Narz臋dzia AI.
9.02.2023

AI w pigu艂ce. Narz臋dzia AI.

Niezaprzeczalnie temat sztucznej inteligencji聽鈥渞ozgrzewa nasze komputery.鈥澛燙zy AI to trend? Sama jako taka wg mnie nie jest trendem, wszak偶e istnieje od ponad 70 lat, ale jej wykorzystywanie w content marketingu, tworzeniu tekst贸w, grafik, zdj臋膰, kodu – tak.

Algorytmy w Social Media
7.09.2022

Algorytmy w Social Media

Wszystko jest kwesti膮 przyci膮gania uwagi.聽I 艣wietnie radzi sobie z tym TikTok. Jak zauwa偶y艂 kilkadziesi膮t lat temu laureat Nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii Herbert Simon,聽w 艣wiecie, w kt贸rym informacji (i rozrywki) jest pod dostatkiem, krytycznie deficytowym zasobem staje si臋 uwaga.

Top 10 Social Media mity obalone.
4.09.2022

Top 10 Social Media mity obalone.

Media spo艂eczno艣ciowe s膮 obecnie jednym z najbardziej warto艣ciowych kana艂贸w w kontek艣cie dzia艂a艅 marketingowych. Niezale偶nie od tego czy to sprzeda偶, pozyskiwanie lead贸w, budowanie 艣wiadomo艣ci marki czy zainteresowanie. S膮 obecne na ka偶dym etapie lejka.

Lubi臋 rozmawia膰. Du偶o. I na temat. 艢MIA艁O!

ZOBACZ MNIE NA INSTA