Mity o Facebooku obalone (albo nie)

Na 艣wi臋tej ju偶 prawie pami臋ci Clubhouse poruszy艂am kiedy艣 temat bujd贸w i mit贸w na temat Facebooka. Po spotkaniu odby艂a si臋 jeszcze ankieta, kt贸ra mia艂a na celu sprawdzenie, co ludzie oceniaj膮 jako mit zwi膮zany z Facebookiem, a co nie. Wyniki poni偶ej wraz ze s艂owem komentarza ode mnie. W ankiecie wzi臋艂y udzia艂 162 osoby.

Facebook umiera.

Tak – 29%
Nie – 71%

Jak jest: MIT

Facebook ma si臋 ca艂kiem dobrze. I nie 艣wiadcz膮 o tym empiryczne spostrze偶enia, ale same liczby i raporty.

Obecnie Facebook ma 2 miejsce (za 2020 rok) najcz臋艣ciej wykorzystywanych aplikacji w Polsce. Opr贸cz YouTube (1. miejsce) w TOP5 znajdziemy pozosta艂e aplikacje Facebooka. Zasi臋g reklamowy Facebooka wzr贸s艂 o +5,9% czyli 1 mln u偶ytkownik贸w. Sp臋dzamy w aplikacji 艣rednio 195 godzin miesi臋cznie, co daje ponad 8 pe艂nych dni (!). Pokrycie odbiorc贸w z innymi mediami spo艂eczno艣ciowymi, to kolejno TikTok 36%, Pinterest 35%, Twitter 53%, Reddit 17%, YouTube 92%.

Zasi臋g reklamowy wzr贸s艂 tak偶e na 艣wiecie o 2,2%, czyli 48 mln u偶ytkownik贸w. Z Q3 2019 do Q3 liczba aktywnych u偶ytkownik贸w wzros艂a o 12%.
Grupa wiekowa 13 – 17, stanowi tyle samo odbiorc贸w, co 55-64 czy 65+. Co ciekawe w grupie wiekowej 13 – 17 zasi臋g reklamowy wzr贸s艂 w艣r贸d kobiet o 12%, a w艣r贸d m臋偶czyzn o 145%!

Liczby m贸wi膮 same za siebie, a swoje empiryczne przekonania zostawi臋 na rozmow臋 z Wami np. na IG albo LinkedIn.

殴r贸d艂o: Digital 2021 Global Overview Report

Facebook mnie nie lubi i usuwa moje posty.

Tak – 8%
Nie – 92%

JAK JEST: MIT

Facebook nie jest cz艂owiekiem, aby mie膰 wobec nas jakie艣 uczucia. 馃槈 Je偶eli co艣 znikn臋艂o z naszego profilu, to:

  • usun臋li艣my to niechc膮cy pewnie sami,
  • zrobi艂 to inny admin,
  • nasz post narusza艂 zasady spo艂eczno艣ci/regulamin.

Istniej膮 odg贸rne, dobre godziny publikacji posta.

Tak – 34%
Nie – 66%

JAK JEST: MIT

Nie istniej膮. Wszystkie raporty itd. m贸wi膮ce, 偶e najlepsza godzina publikacji to 20, opieraj膮 si臋 na wszystkich bran偶ach i wszystkich grupach docelowych. S膮 艣redni膮, kt贸ra raczej w przypadku takiego badania nie jest dobr膮 statystyk膮. Tylko natywne statystyki naszego profilu czy testy A/B maj膮 sens.

Edycja postu ucina zasi臋gi.

Tak – 35%
Nie – 65%

JAK JEST: MIT

Tak po prostu. Edycja post贸w nie ucina zasi臋g贸w.

Facebook nie sprzedaje.

Tak – 10%
Nie – 90%

JAK JEST: MIT

Sprzedaje, o ile robimy to strategicznie, z g艂ow膮 i planem, a nasza grupa docelowa jest w tym medium.

Linkowanie do stron www jest z艂e.

Tak – 20%
Nie – 80%

JAK JEST: MIT

Tak, to prawda. Facebook obcina zasi臋gi postom z linkiem. Czy to oznacza, 偶e powinni艣my w zwi膮zku z tym rezygnowa膰 z link贸w? Zdecydowanie nie, je偶eli strona www b膮d藕 e-commerce, to core naszego biznesu. Po co nam Facebook, kt贸ry nie spe艂nia cel贸w biznesowych? Lepszy mniejszy zasi臋g, ale spe艂niaj膮cy nasze potrzeby, ani偶eli puste posty.

Trzeba linkowa膰 w ka偶dym po艣cie.

Tak – 7%
Nie – 93%

JAK JEST: MIT

Po prostu: nie.

Facebook jest darmowy.

Tak – 32%
Nie – 68%

JAK JEST: MIT

Nie jest. P艂acimy mu dwoma, ca艂kiem cennymi zasobami. Naszym czasem i naszymi danymi.

Zobacz te偶: 10 wniosk贸w na temat Internetu i medi贸w spo艂eczno艣ciowych聽

Zaplanowane posty maj膮 mniejszy zasi臋g.

Tak – 16%
Nie – 84%

JAK JEST: MIT

Zdecydowanie nie. Nie ma sensownej korelacji pomi臋dzy tymi dwoma parametrami. Planowanie to natywna funkcja Facebooka.

Algorytmy s膮 po to, 偶eby艣my musieli p艂aci膰 Facebookowi.

Tak – 38%
Nie – 62%

JAK JEST: MIT

Algorytmy istniej膮 po to, aby艣my nie mieli na naszym wallu 艣mietnika i chcieli sp臋dza膰 na platformie jak najwi臋ksz膮 ilo艣膰 czasu. Ale nie wi膮偶e si臋 to bezpo艣rednio z dzia艂aniami p艂atnymi na Facebooku. Spr贸bujcie si臋 kiedy艣 prze艂膮czy膰 na wy艣wietlanie tre艣ci chronologicznie na Facebooku. Zobaczycie o czym m贸wi臋.

M贸j profil na Facebooku jest m贸j.

Tak – 19%
Nie – 81%

JAK JEST: MIT

Nie, nie jest. Tw贸j profil na Facebooku jak i strona firmowa nale偶y鈥 do Facebooka.

A jakie s膮 Twoje spostrze偶enia? Daj mi zna膰!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola s膮 oznaczone *

Zobacz tak偶e
Czy generator tekstu AI to dobry pomys艂?
17.08.2023

Czy generator tekstu AI to dobry pomys艂?

Stworzenie anga偶uj膮cych tre艣ci cyfrowych jest jednym z kluczowych wyzwa艅, kt贸re stoj膮 przed marketerami w dzisiejszych czasach. Wiele firm zwraca si臋 ku technologii sztucznej inteligencji (AI), aby upro艣ci膰 ten proces.

Czego nie dodawa膰 na Facebooka?
10.05.2023

Czego nie dodawa膰 na Facebooka?

Czy na Facebooka mo偶na wrzuca膰 wszystko? Czy jest tre艣膰, kt贸rej nie powinno si臋 tam publikowa膰? Wiedza o tym, jakiego contentu Facebook “nie lubi” to niezwykle przydatna wiedza. Dowiedz si臋, jak nie denerwowa膰 algorytmu.

Lubi臋 rozmawia膰. Du偶o. I na temat. 艢MIA艁O!

ZOBACZ MNIE NA INSTA