Podsumowanie roku 2023: marketing, biznes i inne przypadłości

Podsumowanie(a) roku, to takie wstrętne coś, co sprawia, że czuję, że “za mało kitku robię, za mało się staram i mocno zazdroszczę”. Syndrom oszusta wjeżdża na pełnej i zapominam o tych wszystkich mądrych radach, które przez cały rok daje sobie i innym: nie wszystko złoto co się świeci, nie ma co się porównywać, każdy pielęgnuje swój ogródek.

Z tymże mój ogródek biznesowy przestał być przeze mnie doceniany. Sporo się działo i dzieje, a ja zapętlona codziennym życiem, biegiem i “jobs to be done” zapomniałam o wdzięczności i o tym, aby na chwilę przystanąć. Więc gdzieś pomiędzy początkiem roku, a kolejnymi urodzinami wpadam z podsumowaniem. Tak, aby wystawić laurkę dla samej siebie (bo mogę!), ale też zobaczyć, że wszystkie porażki to nie koniec świata. I w taki sposób, abyś Ty nade wszystko drogi czytelniku coś z tego wyniósł (tudzież wyniosła). Jak przebrniesz albo przewiniesz początek, to na końcu jest sporo fajnych linków.

Uporządkowany chaos i (wcale nie) za dużo pracy

Zdecydowanie “jest mi prościej”, niż niejednej marce osobistej i jednoosobowej działalności gospodarczej, bo mam za sobą wsparcie graficzne, narzędziowe, wiedzowe czy administracyjne spółki. Z drugiej strony staram się mocno odgraniczać światy życie prywatne – marka osobista i JDG – spółka More Bananas, co nie zawsze się udaje. Wszakże na co dzień się zazębiają, wspierają albo.. frustrują. Najważniejsze, że grają do jednej bramki. Natomiast to często sprawiało, że życie prywatne było zaniedbywane, a ja pracowałam na dwa etaty, nad marką osobistą, która wspiera spółkę i nad spółką. I tutaj znowu poszłam po rozum do głowy i skorzystałam z własnych rad: zaczęłam współpracę z Wirtualną Asystentką. Zdecydowanie prościej delegować mi zadania w agencji, niż takie swoje codzienne organizacyjne “no bo jak to tak?!”, ale no “właśnie tak”. Dojrzewam do tego i słucham mądrzejszej siebie, która zawsze doradza to innym na mentoringu i konsultacjach. Chciałabym powiedzieć, że AI w jakimś sensie było również odciążeniem, ale… czy Ty też tak masz, że skoro AI uwolniło Ci czas, to można go “wydać” na inne projekty? Więc finalnie wychodzi na to samo. 😉 I to są chyba takie największe porażki zeszłego roku (za dużo pracy), ale jednocześnie było zdecydowanie lepiej, niż dwa lata temu. Mądrzeje z wiekiem, zdecydowanie! I to też plan i cel podstawowy na ten rok. Ps. Moim “najlepszym przyjacielem” stało się Notion. Ja tam całe życie mam. Niech żyje. Świetne, po prostu świetne do zarządzania chaosem, wiedzą i sobą w czasie.

Książka, a raczej książki sukcesem roku

Zdecydowanie. Jako osoba która pochłania książki nałogowo (koniecznie w papierze) wydanie własnej (na papierze, z wydawnictwem) było naprawdę momentem WOW. Z drugiej strony przez to jak długo ją pisałam, czekałam na wydanie i ile to wszystko trwało – moment WOW był mniejszy, niż to sobie wyobrażałam. I to taka mini porażka.

Cieszę się, że czytacie. Widziałam już wiele recenzji swojej książki. Natomiast ta od Maciek Budzich pobiła wszystkie kreatywne rekordy, wzruszyła i rozbawiła do łez.  Muszę podzielić się z Wami. 👉 https://bit.ly/3sLnxw2
A książkę oczywiście kupiscie tutaj 🖤 https://bit.ly/3Kp6iWX

Natomiast co do momentu WOW, stwierdziłam, że siłą rozpędu zaplanuję sobie mądrzej drugi. I tak oto oddałam kilka dni temu do wydawnictwa drugą książkę, którą zaczęłam pisać w 2023. O brand purpose, więc trochę taka realizacja moich idealistycznych wizji i marzeń (czego każdemu życzę). Możesz na nią czekać razem ze mną. 

Natomiast co do siły rozpędu myślałam, że piszę artykuł czy tam wkład do e-booka. Okazało się, że napisałam rozdział do książki. Siła marki pracodawcy. Kompendium wiedzy na temat employer brandingu. Można? Jak widać można.

More Bananas i CRASH Mondays

To sukcesy, których “nie doceniam”. More Bananas, czyli agencja reklamowa, którą współtworzę to już ponad 7 lat! A CRASH Mondays, czyli seria meetupów (już w 5 miastach w Polsce) prawie 7! And still counting. 

Natomiast, jeżeli chodzi o samo More Bananas, wspaniały zespół, projekty i klientów, z którymi współpracowałam, nie będę się powtarzać.  Tutaj podsumowanie.

Jurorka w konkursie kosmetycznym?!

A i owszem! W EKOCUDA BEAUTY AWARDS. Och i fantastyczne to było przeżycie. A teraz staram się zużyć te wszystkie kilkaset kosmetyków. Czy to wyzwanie zawodowe? Ja do niego tak podeszłam i szczególną uwagę zwracałam na opakowanie samych kosmetyków i jego funkcjonalność. Fantastyczne doświadczenie i przeżycie!

Szkolenia, wystąpienia i konferencje to już standard.

Za mną ponad 80 szkoleń, co daje jakieś 480 godzin na sali szkoleniowej w 2023 roku (zdalnie i stacjonarnie). Głównie w More Bananas, IAB, od drugiej połowy roku dla IT Media. (Wszystkie polecam!) W zeszłym roku brałam również udział już w 4 edycji programu rozwojowego specjalista ds. mediów społecznościowych w IMOK i byłam opiekunką na dwóch edycjach programy Brand Manager. ( Nie inaczej w tym roku)

Nagrałam kilka kursów, w tym dla Tribi, co akurat w świetle ich obecnej sytuacji, historii, a mojej włożonej pracy i podpisanej umowy uważam ze niewypał, ale człowiek uczy się całe życie. Po prostu szkoda mi świetnego kursu o neuromarketingu, który zaraz przestanie istnieć. Nie, żeby zachowali się wobec mnie jakoś bezpośrednio nie fair.

Co mnie cieszy niezmiernie, to to, że byłam konfenansjerką! KLIK A potem uświadomiłam sobie, że przecież robię to regularnie na CRASH Mondays, ale to już inna para kaloszy. I brak doceniania tego, co się ma.

Były konferencje: Leniwce HR, I <3 Marketing, Kongres Online Marketing, Sales Boost Summit, Forum Wokół Kina, Business Market. Forum Wokół Kina wspominam najbardziej, bo było ogromnym wyzwaniem. I najbardziej wspominam również I <3 Marketing edycję jesienną, gdzie nie udało się przejść dalej do kolejnej edycji.  (Jak zobaczyłam, przez przekroczenie czasu. Cóż, masz babo placek, a raczej problemy z zegarkiem i słowotok).

Dumna jestem ogromnie ze współpracy z mBank w ramach śniadań e-commerce i jeżdżenia po całej Polsce z prelekcjami o trendach w e-commerce. I dumnam również ogromnie ze wszystkich współprac i wykładów na uczelniach (UP, WSB, DSW i inne, których nie pamiętam). Wzruszające było ogromnie wystąpienie na inauguracji Wydziału Zarządzania AGH, na którym studiowałam. MIAŁAM TOGĘ! I nie sposób nie wspomnieć o mentoringu, w More Bananas, w programie Mentores czy Fundacji THINK, który daje ogromną satysfakcję. Lubię tak pracować z ludźmi.

Artykuły i raporty na bogato

Oj, było tego trochę. Doliczyłam się 50. Natomiast, nie wszystko złoto… bo miałam pisać więcej dla siebie i na swoją stroną, a wyszło jak wyszło. Chociaż niektóre rzeczy wyszły dobrze i do tego dostępne są publicznie, zatem się dzielę.

  • Okres nie jest u nas tematem tabu KLIK
  • Co warto wiedzieć o pracy w marketingu KLIK
  • Jak i czego się uczyć będąc marketerem_ką KLIK
  • Neuromarketing – sposób aby efektywniej sprzedawać KLIK
  • Skuteczny content marketing w B2B KLIK
  • Przegląd trendów i zmian w Social Media 2023 KLIK
  • Tradycja vs innowacja, czyli podsumowanie 2023 i trendy 2024 KLIK
  • O kryzysach w marketingu KLIK
  • Co o polskim rynku beauty mówią eksperci KLIK
  • Jak przygotować skuteczną strategię i realizować ją w Social Media KLIK
  • Przewidywanie trendów kluczem do tworzenia strategii KLIK
  • Moc testimoniali KLIK
  • Jak sprzedawać w Social Media KLIK
  • Jak zarządzać zespołem z Pokolenia Z KLIK
  • Influencer Marketing napędzany danymi KLIK
  • Kobiece twarze marketingu KLIK
  • Fake newsy, clickbaity i manipulacje w Social Media KLIK
  • Raport o stanie strategii marketingowej w Polsce KLIK

Newsletter  mógłby wychodzić częściej – podsumowanie najcięższe

No mógłby. Co Wam mogę powiedzieć. Ale zawsze sobie myślę, że za mało czasu, to wyślę Wam taki okrojony, niefajny. Przez co za każdym razem są coraz dłuższe, a wysyłki coraz rzadsze. Obiecuję mocne postanowienie poprawy. Na szczęście nie tylko mój ledwoletter jest spoko. Łapcie inne polecane newslettery (mój też tu znajdziecie) KLIK

Podcastów też było trochę

Chociaż własnego się nie dorobiłam. Jeszcze tego brakowało. Co za dużo, niezdrowo czy jakość tak. Ale mam dla Was trochę owsianki wiedzy.

  • Jak branding zwiększa wartość firmy KLIK
  • O zarabianiu na wiedzy i marce osobistej KLIK
  • Kryzys w marketingu i dobre publikacje w Social Media KLIK
  • Co jest kluczowe w Real Time Marketingu KLIK
  • O współpracy z agencją marketingową KLIK
  • O trendach i strategii w marketingu KLIK
  • Jak wykorzystać Social Media do budowania świadomości marki KLIK
  • O urlopie menstruacyjnym KLIK
  • Sukces w biznesie online KLIK
  • Algorytmy w Social Media KLIK
  • Strategia marketingowa – jak ją ułożyć i po co? KLIK

A jak mawiam  – moja największa pasja?

Uczenie się jednej nowej rzeczy dziennie. Nie zawsze się udaje. I to jest ok. Niezaprzeczalnie jednak pozyskiwanie wiedzy i ustawiczne kształcenie są niezwykle ważne w moim życiu. Co przyniósł rok 2023? Masę wiedzy (bez)użytecznej. Ta z “bez” w przedrostku też często okazuje się przydatna! 🖤 https://bit.ly/3TxpM10A

A w tym wszystkim, dla własnego lenistwa paradoksalnie, żeby móc szybko odpowiadać na takie pytania popełniłam całkiem fajną wg mnie listę. Restauracje, śniadania i bary [Kraków] KLIK

Były porażki, były wzloty, jak to w życiu. Sobie Wam w nadchodzącym roku i latach życzę jednych i drugich. Inaczej byłoby nudno i nieciekawie. Byle wzlotów zdecydowanie więcej, niż problemów!

 

Anna Ledwoń-Blacha
Zobacz także
It’s ⚠️ Time to BeReal. ⚠️
5.10.2022

It’s ⚠️ Time to BeReal. ⚠️

BeReal to aplikacja społecznościowa, która w swoich założeniach i dostępnych funkcjach w 100% opiera się na autentyczności. “Everyday at a different time, everyone is notified simultaneously to capture and share a photo in 2 minutes.

Employer branding, czyli co ma HR do marketingu
26.07.2023

Employer branding, czyli co ma HR do marketingu

Ostatnimi czasy, zwracam uwagę na nasilające się zainteresowanie kwestią Employer Brandingu. Pracuję przy strategii serwisu rekrutacyjnego, a w agencji obsługujemy coraz więcej tematów z zakresu Employer Brandingu.

Lubię rozmawiać. Dużo. I na temat. ŚMIAŁO!

ZOBACZ MNIE NA INSTA