Strona na Facebooku – jak zadbać o jej SEO?

Zastanawiałaś_eś się kiedyś, że Social Media mają bardzo wiele wspólnego z SEO? Strona na Facebooku lub YouTube to drugie największe wyszukiwarki na świecie, Pinterest opiera się na słowach kluczowych, a opisy alternatywne na Instagramie mogą wpłynąć na Twoje zasięgi. Równie ważny jest wygląd i optymalizacja Twojego profilu! Tym razem omówimy stronę na Facebooku – wokół niej pojawiło się wiele mitów. Jakie czynniki powinnaś_nieneś wziąć pod uwagę?

10 porad, jak sprawić, aby strona na Facebooku miała dobre SEO

  1. Twoja nazwa strony mówi wszystko.
    Nie bądź i zbyt niszowy (nikt tego nie znajdzie), ani zbyt generyczny (sama nazwa Twojej marki nie zawsze wpłynie na popularność Twojej strony). Najlepsze, w szczególności w przypadku małych marek, jest połączenie nazwy Twojej firmy z dodatkowym opisem. Np. “Just Joga – kameralna szkoła jogi w Krakowie”.
  2. Zadbaj o skróconą nazwę Twojej strony.
    To jak zarezerwowanie domeny. Wygląda bardziej profesjonalnie, wpływa na SEO Twojej FB strony, prościej polecić Twoją stronę poprzez @.
  3. Nie zapominaj o słowach kluczowych na Facebookowej stronie.
    (Tak, stronie. Fanpage to nazwa niepoprawna) Dodawaj je: w opisach postów, w wydarzeniach, w opisie strony, w opisach zdjęć. Pomyśl o tym jak działa wyszukiwarka Facebooka. Wpisz frazę dotyczącą Twojego biznesu w wyszukiwarkę, np. “agencja reklamowa kraków” i sprawdź jakie strony pojawiają się w wynikach wyszukiwania oraz czy jest tam Twoja firma.
  4. Linkuj do swojej strony na Facebooku.
    To na pewno wpłynie bezpośrednio na jej widoczność.
  5. Zadbaj o swoją zakładkę “About/Informacje”.
    Czy są tam wszystkie najważniejsze informacje? Masz tylko 155 znaków. Najlepiej, jeżeli wpis oprzesz na swoim UVP albo swoich USP. Nie popadaj w klątwę wiedzy! Nawet nie 100% Polaków wie, czym jest Netflix.
  6. Stale aktualizuj swoje informacje na stronie.
    Godziny otwarcia, wskazówki dojazdu, adres e-mail czy numer telefonu. Niejednokrotnie pierwszy i ostatni punk styku Twojej marki z Klientem na Facebooku, to wejście na stronę właśnie po te informacje. Bądź użyteczny!
  7. Zadbaj o zakładki w menu.
    Możesz nawet zmieniać ich kolejność! Wejdź w ustawienia, a następnie do sekcji “Szablony i karty”. Możesz je tam dodawać, usuwać czy zmieniać kolejność.
  8. Dbaj o recenzje i dobre opinie.
    Kojarzysz ZMOT? To Zerowy Moment Prawdy. Ludzie przed zakupem produktów sprawdzają opinie. Często na Twojej stronie. Postaw sobie za cel pozyskiwanie dobrych recenzji pamiętając, że za dobrą recenzją idzie przede wszystkim dobra jakość usługi albo produktu.
  9. Twoja strona na Facebooku musi mieć dobre cover photo – to pierwszy punkt styku
    Niech jest użyteczne, informacyjne, aktualne i atrakcyjne.
  10. Nie zapominaj o CTA.
    Na przykład pod zdjęciem profilowym. Czy to na pewno przycisk, na którym Ci w tym momencie zależy? Możesz tam również dodawać UTMy, aby wiedzieć np. ile dokładnie ludzi przeszło na stronę www z Twojego CTA pod zdjęciem w tle.

A Ty co dodałbyś_aś do tej listy? Czy strona na Facebooku ma przed Tobą tajemnice?

Anna Ledwoń-Blacha

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz także
Marketingowa wiedza – skąd ją brać?
8.08.2022

Marketingowa wiedza – skąd ją brać?

Zawód marketera może nigdy się nie znudzić. Pracujemy z różnymi markami, branżami, każdy dzień może być wyzwaniem. Z drugiej strony to również często nudne i powtarzalne rzeczy robione w excelu oraz niekończące się pozyskiwanie wiedzy.

Własna firma od 7 lat [WNIOSKI]
8.08.2022

Własna firma od 7 lat [WNIOSKI]

Są takie momenty, które zmuszają do refleksji. Niekoniecznie wielkie rocznice czy przełomowe momenty. U mnie było to zwykłe “dzień dobry” powiedziane przez młodego sąsiada. Świadomość upływającego czasu.

O wyznaczaniu celów i KPI w Social Media
15.02.2023

O wyznaczaniu celów i KPI w Social Media

Musiałam wybrać temat na konferencję marketingową. Dość dużą. Zapytałam znajomych, Klientów, współpracowników – jaki temat? Zaproponowałam trzy, w tym jeden oparty na wyznaczani celów i KPI. Feedback? “Nuda, to się nie sprzeda, to nie jest sexy”.

Lubię rozmawiać. Dużo. I na temat. ŚMIAŁO!

ZOBACZ MNIE NA INSTA