Strategia contentowa – jak zbudować ją dobrze?

Miałam okazję jako juror oceniać prace w konkursie Power of Content Marketing Awards, sama tworzę strategie contentową dla klientów jak i szkolę z tego zakresu. Główny problem? Działanie ad hoc, a nawet jeżeli zaplanowane, to… bez celów.

Krok po kroku do zbudowania strategii contentowej

  1. Audyt contentu — posiadane kanały dystrybucji, analiza strony www, posiadane materiały contentowe. Ich dogłębny audyt jest niezbędny i już sam może dać pewne rozwiązania. Od tego trzeba zacząć tworzenie jakiejkolwiek strategii contentowej.
  2. Analiza konkurencji — jakie kanały posiadają, jak się pozycjonują (i jako markę i stronę www), jaki content tworzą, jakie są ich UVP i USP.
  3. Stworzenie person (obraz prawdziwego klienta, bardzo nie lubię definicji z idealnym klientem) oraz zdefiniowanie grup docelowych. Grupa docelowa / target, to nie to samo, co persona!
  4. Zdefiniowanie celów i KPI. Cele najlepiej w zgodzie ze stawianiem celów SMART. Ponadto KPI (Kluczowe wskaźniki efektywności), pozwolą nam później ocenić efektywność naszej kampanii.
  5. Big idea kampanii, o ile mówimy o kampanii akcyjnej, a nie stałych działaniach strategicznych.
  6. Wybór kanałów dystrybucji. To nie tylko blog i social media. Mamy wydawców, sieci contentowe, web pushe, influencerów, marki osobiste, działania emploter brandingowego, maile i newslettery i wiele więcej! Ich dywersyfikacja jest niezbędna w strategii contentowej.
  7. Wybór formy contentu. Dopasowanego do kanałów dystrybucji i preferencji grupy docelowej oraz naszych celów. Ponownie, to nie tylko artykuł czy wpis blogowy, ale i content w social media, newslettery, infografiki, video, podcasty, konkursy, listy i wiele więcej.
  8. Ponowne zdefiniowane celów i KPI. Okazuje się, że pomiędzy tymi kilkoma krokami pewne rzeczy mogą jeszcze ulec zmianie i wypada je poddać weryfikacji.
  9. (S)tworzenie kalendarza contentowego. Na rok, kwartał, miesiąc i regularnie co tydzień do przodu. A dodatkowo mediaplanu i określenie naszego budżetu.
  10. (S)tworzenie contentu.
  11. Dystrybucja w zgodzie z kalendarzem contentowym.
  12. Stałe mierzenie i analiza wyników, nie tylko na koniec kampanii.

A jeżeli chcesz wiedzieć więcej o strategii contentowej, to koniecznie wpadnij na jedno z moich szkoleń!  https://morebananas.pl/szkolenia

 

Anna Ledwoń-Blacha

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz także
Czy Twoja marka potrzebuje brand purpose?
18.06.2023

Czy Twoja marka potrzebuje brand purpose?

Brand purpose, czyli cel marki, stał się jednym z najważniejszych czynników sukcesu w dzisiejszym świecie biznesu. Kiedyś marki skupiały się głównie na dostarczaniu produktów i usług, ale teraz to już za mało.

Efektywna współpraca na linii agencja – klient
8.08.2022

Efektywna współpraca na linii agencja – klient

Marzenie “każdego” marketera. Kreatywna kampania, która zgarnie wszystkie najważniejsze nagrody, podbije serca internautów czy też odbiorców offline, a przy okazji zapadnie w pamięć wszystkich i będzie pokazywana na co drugiej branżowej konferencji.

Lubię rozmawiać. Dużo. I na temat. ŚMIAŁO!

ZOBACZ MNIE NA INSTA